دانشگاه و نقش آن در آينده شغلي دانش آموزان

۲۵ بازديد

 

 

دانشگاه و نقش آن در آينده شغلي دانش آموزان

 

• فرهنگ دانشگاه بر موفقيت آن در توليد نوآوري تأثير مي گذارد و مي تواند بر فرهنگ يك منطقه تأثير بگذارد.

 

• يك دانشگاه فقط جوانان را براي انواع مختلف نقشها در يك اقتصاد نوآورانه آماده نمي كند. بزرگترين ماموريت آن "كشف و اختراع آينده" است.

 

• سياست هاي انتقال دادن فناوري به دانشجويان در دانشگاه ها ممكن است نياز به بررسي و ارزيابي دقيق داشته باشد.

 

• دانشگاه ها ممكن است از بررسي قوانين حاكم بر مدت زماني كه اساتيد مي توانند به فعاليتهاي خارجي اختصاص دهند ، سود ببرند.

 

• اعضاي هيئت علمي و دانشجويان ممكن است ، در منافع و تعهداتي با هم تضاد باشند كه بايد درك شوند و به درستي مديريت شوند.

 

نقش كنكور و انتخاب رشته درآينده دانش آموزان

 

مهمترين محصول دانشگاهها ، دانشجويان تحصيل كرده هستند كه اين دانشجويان نه تنها بنيانگذاران شركتهاي جديد در اينده خواهند بود .

اگر دانشگاه مناسب خود را انتخاب كنيد ، زمان دانشجويي شما به احتمال زياد لذت بخش و رضايت بخش خواهد بود. اما در پايان آن چه نتيجه اي دارد ؟

آيا انتخاب شما در مورد تحصيل و محل تحصيل به كار شما كمك مي كند؟

برخي از دانشگاه ها سابقه بهتري نسبت به دانشگاه هاي ديگر دارند و دانشجويان را به خود جذب كرده زيرا شغل هايي با درآمد بالا را در برميگيرند .

هرچند انجام مقايسه بسيار دشوار است و بزرگترين فاكتور در مورد شغل آينده ي شما اين است كه ، دانشگاه ها مي توانند برخي از كارها انجام دهند تا كيفيت تدريس خود را بالا تر ببرند .

 

يادگيري مرتبط با كار:

برخي از دانشگاه ها سخت تلاش مي كنند تا تجربه دنياي كار را در دوره هاي خود وارد كنند. اين ممكن است شامل قرار دادن (به عنوان مثال ، گذراندن يك سال در طول برنامه شما در كار در صنعت) يا پروژه هاي دنياي واقعي باشد كه در طول تحصيل خود روي آنها كار مي كنيد .

 

اعتباربخشي:

براي بسياري از مشاغل ، شما بايد داراي صلاحيت حرفه اي باشيد. برنامه تحصيلي شما بايد توسط يك نهاد شناخته شده "معتبر" باشد.

برخي از اين نهادها فقط مي توانند مدارك تحصيلي را در يك كشور يا در نقاط خاصي از جهان (مانند اتحاديه اروپا) تأييد كنند ، اگر شغل شما به احتمال زياد به مدارك خاصي نياز دارد (به عنوان مثال پزشكي ، مهندسي ، حسابداري ، معماري و غيره) ، مطمئن شويد كه اعتبار دوره شما مربوط به نقاطي از جهان است كه مي خواهيد در آنجا كار كنيد.

 

مهارت ها:

وقتي تلاش مي كنيد شغلي را بدست آوريد ، صلاحيت شما اهميت دارد ، اما مهارت هاي گسترده تر شما نيز اهميت دارد - مواردي مانند توانايي كار در گروه ، مهارت هاي ارتباطي يا ابتكار عمل.

فعاليت هاي فوق برنامه به شما اين شانس را مي دهد كه اين مهارت ها را توسعه داده و دستاوردهاي خود را به نمايش بگذاريد ، دانشگاههايي كه اين فرصتها را ارائه مي دهند ممكن است مستقيماً براي كمك به حرفه شما اين كار را انجام ندهند كه در اين راستا ميتوانيد از مشاوره شغلي و حرفه اي كمك بگيريد.

 

سرمايه اجتماعي:

اشتغالزايي شما تا حدي به سرمايه اجتماعي شما بستگي دارد و همچنين ايجاد ارتباطات خوب به شما كمك خواهد كرد .

برخي از دانشگاه ها ميتوانند شما را به فارغ التحصيلان گذشته ، رهبران صنعت ، كارفرمايان محلي و حتي دانشجويان ديگر وصل كنند .

 

شهرت:

طبق تحقيقاتي كه انجام شده است دريافتيم كه ؛ اغلب دانشگاههاي معروف كه فكر مي كنيد گذرنامه اي براي يك حرفه خوب هستند ، در واقع هيچ مزيت خاصي براي دانشجويان خود نسبت به سايرين كه داراي نمرات مشابه در ساير دانشگاه هاي مشابه تحصيل كرده اند ، نشان نمي دهند.

در طول سالها ، هر چند ، ممكن است مزايايي را مشاهده كنند ، اما از آنجا كه اين دانشگاهها در وهله اول بسيار گزينشي هستند ، هنوز نمي توان انتخاب كرد كه ارزش افزوده اي كه دانشگاه به دانشجو داده است. شما عزيزان ميتوانيد براي دريافت مشاوره كنكور و مشاوره شغلي به صورت مشاوره رايگان اينترنتي هم با مشاوران گپچه در ارتباط باشيد.

براي اطلاعات بيشتر كليك كنيد.

 

علت سوختن دوربين مداربسته

۲۰ بازديد

علت سوختن دوربين مداربسته

عمدتا يكي از بزرگترين دلايل سوختن دوربين هاي مدار بسته به قسمت منبع تغذيه (آداپتور) آنها بر مي گردد. متاسفانه امروزه در بازار كشور ما اجناس بي كيفيت و غير استاندارد به دليل داشتن قيمت پايين به وفور يافت مي شود. استفاده از اين اجناس در اكثر موارد يا همان لحظه اول اتصال به دوربين و يا در طولاني مدت سيستم را دچار اشكال كرده و باعث سوختگي دوربين مي شود.

 منبع تغذيه استاندارد براي دوربين هاي ديد در شب معمولا 12ولت و داراي 1/5 تا 2 آمپر مي باشد، كه اين مقادير بايد ثابت باشد در منبع تغذيه هاي غير استاندارد اين مقادير داراي نوسان بوده و باعث آسيب رسيدن به دوربين مي شود. به خاطر داشته باشيد كه دليل در سوختن دوربين هاي مدار بسته يا بالارفتن ولتاژ و يا آمپر از سمت منبع تغذيه مي باشد.

 

 در مواردي هم شاهد بوده ايم كه به دليل نوسانات برق شهري دوربين ها دچار سوختگي شده اند كه اگر باز هم از آداپتورهاي استاندارد استفاده كنيم اين مشكل به حداقل خواهد رسيد. نكته ديگر كه حائز اهميت است در مورد استفاده از منبع تغذيه هاي مركزي مي باشد. گاهي پيش مي آيد كه در سيستم هاي مدار بسته اجرا شده كه مثلا داراي چند دوربين با فواصل طولاني هستند مساله افت ولتاژ پيش مي آيد.

براي رفع اين مشكل چه بايد كرد؟ پاسخ: بعضي از افراد تكنسين و نصاب هاي با تجربه مدار بسته بر اين باور هستند كه براي فواصل طولاني بهتر است از برق 220ولت استفاده شود و منبع تغذيه در نزديكي دوربين ها قرار بگيرد كه اين موضوع بسيار صحيح و استاندارد است اما بايد يه خاطر داشته باشيم كه براي اينكار كابل برق كه جريان 220از آن عبور مي كند را تحت پوشش مطمعن و از مسير امن (SAFE) عبور دهيد تااز ايجاد مشكلاتي نظير اتصالي و يا آتش سوزي ناشي از اتصال برق شهري جلوگيري شود.

اما در مواردي هم شاهد اين موضوع هستيم كه مسيرهاي عبور كابل كوتاه است و نسبتا داراي فواصل كوتاه از منبع تغذيه مركزي هستند. اما باز هم با افت روبرو هستيم. اين مشكل تنها يك دليل دارد و آن هم كيفيت كابل برقي است كه براي اين سيستم استفاده كرده ايد، به طوري كه به دليل استفاده از آلياژهاي غير استاندارد به جاي مس در كابل جريان برق دچار افت ولتاژ مي شود.

و اما راه حل اين مشكل چيست؟ دو راه وجود دارد، اول اينكه اگر از كابل برق ضخيم استفاده كرده ايد به طوري كه بتوان از آن جريان 220عبور داد، مي توانيد با اتصال مستقيم برق 220در كنار هر دوربين از منبع تغذيه استاندارد استفاده كنيد و آداپتور مركزي را از سيستم خارج كنيد.

بخاطر داشته باشيد ابتدا براي اين كار از جدا بودن دوربين ها به كابل برق اطمينان پيدا كنيد تا برق220به صورت مستقيم به دوربين ها وصل نشود و دچار سوختگي نشود. راه حل دوم : اگر كابل برق مصرف شده شما توان عبور برق 220را ندارد و نازك است به آداپتور مركزي مراجعه كنيد. مطابق شكل يك پيچ ولوم (پتانسيومتر) روي آن خواهيد يافت.

آن را با يك پيچ گشتي ساعتي آرام بچرخانيد. با اين كار ولتاژ خروجي آداپتور شما تغيير مي كند و مي توان آن را از 12 ولت افزايش دهيد تا مشكل افت ولتاژ حل شود. به ياد داشته باشيد كه هميشه از ابزار مناسب و اهم متر (مولتي متر) در كارهاي خود استفاده كنيد تا بدانيد چه ميزان ولتاژ را به دوربين داده ايد.

  1. دوربين مدار بسته
  2. قيمت دوربين مدار بسته
  3. خريد دوربين مدار بسته
  4. نصب دوربين مداربسته

 

 

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني و مشخصات آن

۲۱ بازديد

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني و مشخصات آن

امروزه برقراري امنيت در بخش هاي مختلف به اين بستگي دارد كه شما بتوانيد از ابزاري كه در اين زمينه وجود دارد بهره مند شويد. يكي از بخش هايي كه شما ميتوانيد توسط آن از نور خورشيد و همچنين هواي تازه بهره مند شويد استفاده از پنجره هاي بزرگ است. استفاده از اين پنجره ها البته ميتواند براي شما مشكل ساز هم باشد چرا كه شما راهي براي ورود سارقين به خانه ي خود باز خواهيد كرد. اينجاست كه استفاده از نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني براي شما راهي كارآمد خواهد بود. به خصوص اگر خانه يا واحد تجاري شما در طبقه اول باشد بايد از نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني استفاده كنيد تا بتوانيد امنيت را برقرار كنيد.

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني چيست؟

نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني در واقع شامل تكه هايي از آهن مي شود كه شما ميتوانيد از آن ها براي حفظ امنيت بيشتر استفاده كنيد. البته اينكه شما انواع مختلف اين نرده ها را بشناسيد و بهترين نوع آن را خريداري كنيد به شما كمك خواهد كرد كه امنيت را براي ساختمان خود برقرار كنيد. دقت داشته باشيد كه انتخاب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني براي اينكه شما بتوانيد نماي خارجي ساختمان خود را زيباتر كنيد. در واقع كيفيت و همچنين زيبايي از جمله فاكتورهاي مهم براي انتخاب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني هستند.

در اين بين شايد نصب پنجره آهني يكي از مهم ترين نكاتي باشد كه بايد با آن آشنا شويد. در اين زمينه بهتر است كه بدانيد كه انواع مختلفي از جوش ها براي نصب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني وجود دارد كه از جمله مهمترين آنها ميتوان به جوش هاي آلومنيومي، آرگوني و همچنين دي اكسيد كربن اشاره كرد. اين جوش ها در واقع براي نصب نرده حفاظ پنجره فلزي و آهني مورد استفاده قرار مي گيرند. اگر شما كار خود را به افرادي بسپاريد كه در اين زمينه متخصص نيستند، ممكن است كه ساختمان شما با انواع جوش هاي بي ريخت و ناجور ديده شود كه به همين دليل است كه گفته مي شود اين جوش ها براي انجام نياز به مهارت و اوستايي خاصي دارند. شما هم ميتوانيد به نمايندگي هاي مختلف در اين زمينه مراجعه كنيد تا بتوانيد كار نصب پنجره آهني خود را به آساني انجام دهيد.

حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه از گذشته تاكنون

حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه درون ساختمان ها يكي از مواردي است كه مي بايست حتما پس از نصب پلكان به عنوان حصاري گرداگرد آن واقع گردد تا به اين منظور به هنگام سكندري خوردن يا به هر دليلي افتادن و سقوط از روي پله هاي ساختمان بتوان از حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه به عنوان تكيه گاهي در جهت حفظ جان خود استفاده كرد. اين مسئله زماني بيشتر نمود مي يابد كه داخل ساختمان ها بچه هاي كوچك و بازيگوشي باشند كه دائما از پله ها بالا و پايين مي روند و احتمال سقوط يا سكندري خوردن آن بسيار زياد است و در صورت نبود حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه ممكن است عواقب جبران ناپذيري در پي داشته باشد. بنابراين ساخت و نصب حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه را بلافاصله پس از نصب پلكان منزل خويش حتما به دست افراد متخصص و كاربلد بسپاريد تا با بهره گيري از علم و تخصص خويش در اين زمينه بتوانند با نصب حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه به عنوان حفاظ آهني يا چوبي جان خود و اعضاي خانواده و به ويژه كودكان بازيگوش خود و مهمانان خويش را از هر گونه آسيب جدي حفظ نماييد. در ادامه به نقش حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه و كاربرد آن در زندگي انسان ها بيش از پيش اشاراتي خواهيم داشت.

نقش و كاربرد حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه در منازل مسكوني

حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه در گذشته هاي دور تاكنون وجود داشته است با اين تفاوت كه در گذشته از حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه تنها به شكل فلزي يا آهني و فقط در راستاي حفظ ايمني جاني خود و اعضاي خانواده خويش مورد استفاده قرار مي گرفت. امروزه نيز اين اصل رعايت شده است و ايمني در رأس كار نصب حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه قرار دارد با اين تفاوت كه در ساخت و طراحي حفاظ نرده راه پله آهني فرفورژه امروزه تنها  به عنوان يك حفاظ آهني براي سلامت جاني انسان ها نگاه نمي كنند

براي مشاوره با كارشناسان آهن ايرانيان در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري ايسنا

 

 

 

چرا تلويزيون صدا ندارد؟ چگونه آن را تعمير كنيم؟

۲۹ بازديد

چرا تلويزيون صدا ندارد؟ چگونه آن را تعمير كنيم؟

از آنجا كه هر روزه همه اعضاي خانواده از تلويزيون استفاده مي كنند، مي توان تصور كرد كه چه اشكال بزرگي به وجود خواهد آمد اگر تلويزيون خراب شده و يا با اشكالي جدي رو به رو شود. قطعا مراقبت از تلويزيون و تعمير تلويزيون در مواقع مشكل آن، چيزيست كه بايد بدون سهل انگاري براي آن اقدام كنيد. اما گاهي اشكالاتي همچون صدا نداشتن تلويزيون هم مي تواند دردسرآفرين باشد.

در اين مقاله از سرويس تي وي به دليل قطع شدن صداي تلويزيون و ديگر اشكالات صدا در تلويزيون دليل صداي خش خش تلويزيون خواهيم پرداخت و راهكارهايي را براي حل اختلالات صدا در تلويزيون به شما آموزش خواهيم داد. امكان دارد با كمك اين مطالب، خودتان قادر به حل كردن اشكال قطع صداي تلويزيون باشيد و نيازي به تعمير آن نباشد. پس با ما همراه باشيد.

چرا تلويزيون صدا ندارد؟

دليل قطع شدن صدا تلويزيون ال جي چيست؟ دليل صدا نداشتن تلويزيون سامسونگ چيست؟ دليل قطع صدا تلويزيون سوني چيست؟ علت قطع شدن صداي تلويزيون پاناسونيك چيست؟

اينها بعضي از پرسش هاييست كه بسياري از كاربران به دنبال جواب دقيق و كامل آن مي باشند. صدا نداشتن تلويزيون يا قطع شدن آن يكي از اشكالات رايج تلويزيون هاي خانگيست، اما اشكالات ديگري همچون خش خش كردن صداي تلويزيون، ناهمزمان بودن صدا و تصوير و… وجود دارد كه همگي لذت تجربه استفاده از تلويزيون را از بين مي برند.

صدا بخش مهمي از تلويزيون است كه نمي توان از آن گذشت. اما راه حل اين اشكالات همواره در تعمير تلويزيون خلاصه نمي شود. گاهي وقتي صداي تلويزيون قطع شده، اشكالات صداي تلويزيون ال جي، سامسونگ، سوني و… مربوط به بخش تنظيمات و يا مشكلات ساده ايست كه به راحتي قابل حل است. در بعضي موارد هم كه به تجربه و تخصص تعميركار تلويزيون براي تعمير سخت افزاري احتياج است، پروسه تعمير آنچنان زمانبر يا هزينه بر نيست و در مدت كوتاه در منزل خودتان صورت مي گيرد.

دليل صدا نداشتن تلويزيون

همانطور كه گفته شد، دليل قطع صدا تلويزيون مي تواند به دو دسته عوامل نرم افزاري و عوامل سخت افزاري مربوط شود. اگر موارد نرم افزاري را بررسي كرده و نتوانستيد دليل قطع صدا تلويزيون سامسونگ، ال جي، سوني و … خود را حل كنيد، حتما به كارشناس متخصص براي بررسي تلويزيون مراجعه كنيد تا خسارات بيشتري به تلويزيون وارد نشود.

فعال بودن حالت بي صدا يا MUTE تلويزيون

در همه تلويزيون ها اگر سهوا از روي كنترل تلويزيون خود دكمه Mute يا بي صدا را انتخاب كرده باشيد، با حالتي روبرو مي شويد كه تلويزيون صدا ندارد اما تصوير دارد. براي حل اين اشكال كافيست مجددا دكمه MUTE يا يكي از دكمه هاي ولوم صدا را فشار دهيد تا تلويزيون از حالت بي صدا خارج شود.

نكتهبه روز نبودن نرم افزار تلويزيون، اتصال تلويزيون هاي ديگر به تلويزيون همچون هدفون، تلويزيون هايي كه با بلوتوث وصل مي شوند، تلويزيون هاي ديجيتال وهمينطور جا به جا زدن كابل هاي تلويزيون هاي ديگري كه به تلويزيون متصل مي كنيد، مي تواند دليل قطع صدا تلويزيون شما باشد.

تنظيمات صداي تلويزيون

اگر نداشتن صدا تلويزيون ال جي، سوني، سامسونگ و … از فعال شدن حالت Mute نبود توصيه مي كنيم موارد مربوط به منوي تنظيمات صدا تلويزيون هاي سامسونگ، ال جي، سوني، پاناسونيك و ... را بررسي كنيد. در ادامه نحوه تنظيم صداي بعضي از تلويزيون هاي محبوب ميان مردم را كه احتمال دارد دليل قطع شدن صدا تلويزيون و يا دليل تاخير صدا در تلويزيون باشد را بيان مي كنيم.

تنظيمات صدا تلويزيون سامسونگ

MENU/ صدا/ حالت صدا/ استاندراد

Menu ? Sound ? Sound Mode ? Set to Standard

حل اشكال تاخير صدا در تلويزيون سامسونگ

MENU / صدا/ تنظيمات اضافي/ تاخير صدا/ تنظيم به عدد صفر

Menu ? Sound ? SPDIF Output ? Audio Delay ? Set to 0

ريست كردن تنظيمات صدا در تلويزيون سامسونگ

اگر با انجام عمليات فوق اشكال صدا تلويزيون سامسونگ شما برطرف نشد، مي توانيد به روش زير تنظيم صداي تلويزيون سامسونگ را ريست كرده و آن را به حالت پيش فرض بازگردانيد:

MENU / صدا/ تنظيم مجدد صدا

اگر مشكل حل نشد با پشتيباني تلويزيون سامسونگ در سرويس تي وي تماس بگيريد.

تنظيمات صدا تلويزيون سوني

HOME/ تنظيمات/ صدا/ تنظيمات صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home ? Settings ? Sound ? Sound Adjustments ? Sound Mode ? Standard

تنظيمات زير را هم بررسي كنيد كه به صورت زير انتخاب شده باشند:

تنظيمات يا ACTION MENU/ بلندگوها/ بلندگوي تلويزيون

HOME/ تنظيمات/ نمايش و صدا/ خروجي صوتي/ بلندگوها/ بلندگوي تلويزيون

حل اشكال تاخير صدا در تلويزيون سوني

اشكال تاخير صدا در تلويزيون سوني معمولا وقتي ديده مي شود كه يك تلويزيون خارجي را از طريق بلوتوث يا كابل HDMI به تلويزيون خود وصل مي كنيد. در اين صورت مي توانيد ميزان تاخير بين صدا و تصوير را از طريق تنظيم زمان بندي خروجي صدا و تصوير را تنظيم كنيد. براي اين كار بايد از طريق منو زير عمل كنيد:

HOME/ تنظيمات/ صدا/ همگام سازي صدا/تصوير

اگر مشكل حل نشد با پشتيباني تلويزيون سوني در سرويس تي وي تماس بگيريد.

تنظيمات صدا تلويزيون ال جي

تنظيمات/ صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home ? Settings ? Sound ? Sound Mode ? Standard

تنظيمات/ صدا/ خروجي صدا/ بلندگوي تلويزيون

براي بررسي صداي تلويزيون ال جي مي توانيد از طريق اين منو اقدام كنيد

MENU/ sound test

حل اشكال تاخير صدا در تلويزيون ال جي

Home ? Settings ? Sound ? AV Sync Adjust ? Set to On

با حركت دكمه لغزنده مربوط به اسپيكر خروجي به سمت چپ يا راست مي توانيد ميزان تاخير صدا و تصويز تلويزيون ال جي را تنظيم كنيد.

اگر نتوانستيد اشكال صدا تلويزيون ال جي خود را حل كنيد، مي توانيد تنظيمات صداي تلويزيون ال جي خود را ريست كنيد. به اين صورت كه: دكمه MUTE روي كنترل تلويزيون ال جي خود را سه بار فشار دهيد بعد از صفحه ظاهر شده دكمه confirm را انتخاب كنيد تا تنظيمات صدا تلويزيون ال جي شما ريست شود.

تنظيمات صدا تلويزيون پاناسونيك

MENU / سطح صوتي/ سطح صوتي پيشرفته/ روشن

Menu ? Audio? Advanced Audio ? Set to On

اگر مشكل حل نشد با پشتيباني تلويزيون ال جي در سرويس تي وي تماس بگيريد.