مکانيسم قفل ياتاقان بلبرينگ چيست ؟

۳۲ بازديد

مکانیسم قفل یاتاقان بلبرینگ چیست ؟

آخرین ویژگی انواع یاتاقان بلبرینگ ، این است که بیرینگ چگونه خود را به شفت محکم می کند. چندین سبک موجود است که برخی از آنها رایج تر از بقیه هستند. برخی از مکانیسم های قفل بیشتر یک حلال مشکل هستند ، مانند شرایطی که شفت کمی کمتر از اندازه یا آسیب دیده یا قابل تعویض نیست. انتخاب سازنده یاتاقان‌ هایی که تمام سبک‌ های قفل در دسترس را داشته باشد – مانند غلاف واسطه – می‌تواند مشکلاتی را که قبلا ذکر شد حل کند.

بیایید به اساسی ترین مکانیسم قفل انواع یاتاقان بلبرینگ نگاه کنیم – پیچ های تنظیم. یکی از ویژگی های ضروری برای بیرینگ های پیچ تنظیم ، پورت های ست پیچ لعاب داده شده است. لعاب دادن یک عملیات حرارتی است که سختی فلز را کاهش می دهد. لعاب کاری پورت‌ های پیچ تنظیم به فلز این امکان را می‌ دهد که در برابر تنش‌ های مکانیکی مانند ضربه یا زمانی که پیچ تنظیم بیشتر از حد توصیه‌ شده گشتاور می‌ شود ، کمی ملایم تر شود. در غیر این صورت ، این نیروها پتانسیل این را دارند که باعث شکستگی مسیر غلتش شوند.

انواع یاتاقان بلبرینگ چیست ؟

انواع بیرینگ های تخت و اجزای غلتنده بیرینگ موجود در واحدهای یاتاقان ، نیاز به انتخاب و مونتاژ اجزای مختلف را از بین می برند. یاتاقان بلبرینگ از بارهای شعاعی ، رانشی یا ترکیبی پشتیبانی می کنند. اکنون به شرح هر یک از انواع آن ها می پردازیم :

  1. جعبه انتقال گاردان : این مدل رایج ترین نوع از انواع یاتاقان بلبرینگ می باشد. صفحه پایه نصب عمود بر شفت و سوراخ های پیچ موازی شفت است. آنها را می توان در سطوح عمودی ، افقی و شیب دار استفاده کرد. جعبه انتقال گاردان یاتاقان از یک محفظه و یک یاتاقان درج ساخته می شوند که معمولا خود تراز هستند. مدل نشیمنگاه جداگانه برای جداسازی آسان و جایگزینی بلبرینگ موجود است. انواع استاندارد دارای دو سوراخ نصب و انواع سنگین دارای چهار سوراخ نصب هستند.
  2. کارتریج فلنج دار : این واحدها معمولا بر روی سطوح عمودی نصب می شوند که در آن شفت با زاویه قائم از چارچوب دستگاه عبور می کند. یک کارتریج فلنج دار و پایلوت برای نصب و پشتیبانی بهتر در دسترس است. کارتریج های استوانه ای در جایی که محور شفت عمود بر محفظه های ماشین کاری شده است و از آن عبور می کند ، پشتیبانی می کنند.
  3. واحدهای جذب : اینها برای تنظیم فاصله مرکزی بین شفت ها یا جاهایی که نیاز به بستن تسمه است ، استفاده می شود. همچنین برای تنظیمات افقی و عمودی و نصب در بالا یا کنار در دسترس هستند.

 

https://postheaven.net/greeeen1/blbryng

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:24869115

https://keywebco.mn.co/posts/45670264

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:32825579

https://cape-wave.mn.co/posts/45670265

https://www.tumblr.com/ubaid214/734415296113278976/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF?source=share

https://justpaste.it/bmwvr

https://telescope.ac/educators/owlb7ee7btyiqb93cugilz

https://writeupcafe.com/%d8%a8%d9%84%d8%a8%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af-skf/

https://www.xaphyr.com/blogs/539854/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-skf

https://www.soft-clouds.com/blogs/69361/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-skf

https://www.liveinternet.ru/users/ubaid214/post502130964//

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.